Pentru a crea un mediu win-win-win pentru cetățeni, mediul de afaceri și administrația locală, orașul conectat trebuie să extragă informații utile pentru toți dintr-un volum uriaș de date.
Partajarea datelor și inteligența în prelucrare sunt esențiale pentru gestionarea creșterii populației, dar și a altor provocări legate de siguranță, poluare, mobilitate, comerț sau cultură.
În consecință, orașul conectat și securizat al viitorului trebuie să se dezvolte pe o fundație IT&C puternică, deschisă și bazată pe date. Aceasta va permite o administrare eficientă, servicii rapide pentru business, dezvoltare sustenabilă, stimularea inovației și relații transparente între autorități și cetățeni.
Pe lângă aceste provocări, ne lovim de realitatea că, cel mai adesea, cea mai mare parte a bugetelor municipale este deja alocată pentru programele în curs, în special pentru actualizarea aplicațiilor și soluțiilor vechi. Așa cum subliniază IDC în studiul său „Orașe inteligente bazate pe date”, administrația publică trebuie să echilibreze aceste noi cerințe în timp ce se străduiește să optimizeze bugetele și resursele alocate cu nevoile și cerințele cetățenilor.
De unde pornim în trecerea la administrația bazată pe open data
Crearea încrederii. Complexitatea și volumul datelor cresc permanent. Orașele pot colecta date din operațiunile proprii, precum și din activitățile locuitorilor. Pentru a face față acestei complexități, este esențial ca toți cei implicați în edificarea orașului conectat să creeze un plan de administrare a datelor conform regulilor de bază ale orașului inteligent. Acest plan va fi referința de bază pentru a stabili încrederea cetățenilor. Acești vor afla astfel care sunt datele utilizate, când și pentru ce, prin comunicare transparentă.
Exemplu: Dubai a adoptat o lege privind open data, lege care va oferi cetățenilor și organizațiilor acces la date care pot fi folosite pentru crearea unor soluții inovatoare.
Aveți grijă cum împachetați datele. În lumea digitală, informațiile și serviciile pot fi adaptate din ce în ce mai mult pe cerințele utilizatorilor și oferă valoare în timp real. Dar formatul în care sunt livrate este la fel de important precum conținutul în sine.
Acest lucru înseamnă că managerii IT și cei ai administrației locale trebuie să creeze un mediu deschis care să „traducă” datele și să le facă accesibile tuturor, nu doar specialiștilor IT. Un adevărat oraș conectat ar trebui să-i atragă în colaborare pe toți cetățenii săi, inclusiv pe aceia care sunt mai puțin pricepuți în tehnologie. Pentru a profita de beneficiile smart city, cetățenii au nevoie de statistici și de interfețe digitale ușor de înțeles de către oricine și adaptate pentru ei.
Exemplu: unul dintre primele orașe europene care a inițiat un proiect Open Data este Londra. În ianuarie 2010, primarul Boris Johnson a lansat London Data Store, care colectează peste 700 de seturi de date, despre ratele criminalității, decizii de planificare, accidente rutiere sau prețurile caselor.
Angajați cetățenii și mediul de afaceri pe un forum/portal. O provocare majoră în construirea unui oraș conectat este de a colecta, structurat și interactiv, toate ideile noi provenite din inițiativele de colaborare precum hackathon-urile.
Pentru sprijinirea antreprenoriatului și a startup-urilor, responsabilii cu transformarea orașelor ar trebui să ia în considerare inițierea unui forum sau portal deschis de sprijinire a ideilor și inovațiilor, adaptat specificului local. Experții în date și dezvoltatorii de aplicații pot folosi datele colectate de respectiva platformă pentru a obține noi perspective și a crea noi servicii. Astfel, ideile se pot transforma apoi în proiecte, iar proiecte în aplicații reale.
Exemplu: În urma atacurilor teroriste din Bruxelles din 2016, a fost organizat un hackathon pe tema primului ajutor și a serviciilor de urgență. Această inițiativă a fost susținută de autoritățile locale prin programul Bruxelles Smart City și a fost pusă în aplicare printr-o colaborare între dezvoltatori și serviciile de medicale de urgență și pompieri. În mai puțin de un an, o primă aplicație mobilă, de localizare a defribilatoarelor, a fost lansată în teste.
Oamenii sunt dornici să participe la proiecte de îmbunătățire a vieții în orașe, trebuie doar să li se asigure un cadru coerent și atractiv.
Și o statistică publicată de Dell: Un cetățean UE pierde în viața sa, în medie, 2.549 de ore căutând un loc de parcare. O astfel de problemă poate fi rezolvată prin aplicații proprii orașului conectat. Nu vor apărea miraculos locuri noi, dar locuitorii vor afla rapid unde și dacă sunt locuri libere și nu se vor mai mișca haotic pe străzi.
Dacă vrei să afli mai multe despre cum pot orașele deveni digitale, dar și să obții consultanță gratuită de la Dell Technologies, lasa-ne te rog datele tale în formularul de mai jos si vei putea sa descarci gratuit raportul “Orașe digitale” realizat de Dell Technologies