Când spunem Big Data ne referim doar la o strategie de marketing pentru a vinde soluții tehnologice care au fost depășite? În ultima perioadă orice soluție IT vine la pachet cu promisiunea Big Data, însă mai este aceasta tehnologie de actualitate?
Termenul de Big Data este, în opinia noastră, la fel de lipsit de substanță precum inovarea. Nu trece săptămână în care să nu apară în inbox, pe lângă trainings, împrumuturi sau altele, o invitație la un eveniment legat de Big Data. Orice companie IT care se respectă are în portofoliu soluții de Big Data, hardware și software. Dar până la urmă, la ce ne referim când spunem Big Data?
De la Big Data la Big Idea
Ca o mantră, repetăm fraza aceasta: „datele colectate conțin informații din care se pot obține informații pentru a câștiga un avantaj competitiv”. Și deși acest lucru sună ca un truism, fraza deschide o polemică întreagă despre Big Data și permite evoluția, cel puțin la nivel de mindset, către Business Driven Business, adică afaceri în care deciziile sunt luate pe baza unor cunoștințe îmbogățite, nu doar pe o intuiție a rapoartelor întocmite de experți.
Acest material este disponibil membrilor hub-ului Transformation-Experts. Pentru a-l accesa, vă rugăm să vă creați un cont gratuit, aici. Dacă aveți cont, înregistrați-vă aici.