Vom avea școala în predare hibridă?

tablet 1632909 1920

A început anul școlar 2021/22 și, după un an fără precedent, în care sistemele educaționale din întreaga lume au trecut printr-un test de stres, se simte optimismul în aer. Învățarea a evoluat de la activitățile rigide, în sala de clasă, la o combinație de medii online și offline. Grăbită de nevoile generate de pandemie, transformarea digitală a sălii de clasă inspiră elevii, mobilizează profesorii și susține părinții. Iar acesta este doar începutul.

Autoritățile din domeniul educației, liderii din învățământ, profesorii și părinții au depus eforturi necontenite să menține continuitatea educației și să se asigure că perspectivele, visele și ambițiile fiecărui elev nu au fost întrerupte în ultimele 18 luni. Experiența a evidențiat imediat separarea digitală între cei cu acces la dispozitive, instrumente digitale și conectivitate și cei fără acces. Această separare a definit accesibilitatea la educație continuă, în ultimul an, scoțând la lumină nevoia urgentă de a face investiții strategice în tehnologie pentru a susține educația accesibilă tuturor, pe termen lung.  

Progresul a fost rapid, furios și bazat pe cooperare; sectoarele publice și private au lucrat împreună să transforme educația accesibilă tuturor într-o prioritate. Anul acesta, când guvernul britanic își pune în aplicare planul de acțiune pentru 2021/22, inovația, tehnologia și datele sunt elementul-cheie și un factor strategic care facilitează îndeplinirea obiectivelor stabilite de Ministerul Educației britanic[1]. Planul evidențiază educația ca forță mobilizatoare pentru valorificarea potențialului Marii Britanii și pentru reconstrucție după COVID-19. Evidențiază nevoia de reformă și de investiții în sistemul educațional și în abilitățile necesare pentru a face față impactului pandemiei.

Miza transformării sectorului educațional este uriașă – fără a ignora aspirațiile elevilor și ale profesorilor ale căror abilități digitale au fost deja testate. Deși întoarcerea permanentă la școală este o prioritate pentru toată lumea, predarea hibridă susține un sistem de educație mai rezilient, facilitând personalizarea îmbunătățită a activităților de învățare, dar și accesibilitatea în același timp.  Liderii din domeniul IT lucrează să consolideze progresul transformațional de până acum, iar cheia este facilitarea beneficiilor pe termen mai lung și stabilirea unui mediu adecvat pentru flexibilitatea, scalabilitatea și agilitatea erei zettabyte – principiu care nu se aplică doar tehnologiilor.

În opinia Dell Technologies, crearea opțiunilor financiare flexibile pentru organizații educaționale va fi esențială pentru consolidarea transformărilor viitoare. Școlile nu sunt companii comerciale și necesită atenție deosebită în privința suportului financiar, pentru a reduce povara bugetelor mici. Modelele de achiziție as-a-service mobilizează liderii din educație să prioritizeze progresul digital, permițându-le departamentelor IT să se elibereze de constrângerile contractelor rigide încheiate cu furnizorii, care îi împiedică să se adapteze și să ofere instrumente eficiente esențiale, în timp util.

În sfârșit, această abordare le permite organizațiilor educaționale să treacă de la un model strict, de tip „CapEx” la un model agil, de tip „OpEx”, în care pot lua decizii concentrate mereu pe obiectivele de învățare pe termen lung, fără a fi restricționate de limitările imediate de cost. La acest nivel de vizibilitate și control, au posibilitatea de a elimina complexitatea și surprizele nedorite, garantând o valorificare sustenabilă a investițiilor în tehnologii.

PC-as-a-service (PCaaS) e un exemplu ce ilustrează modul în care această abordare poate elibera profesorii. Efortul lor de a păstra echilibrul între timp și resurse impune nevoia de a găsi metode simple și eficiente pentru administrarea echipamentelor și pentru susținerea deplină a tuturor utilizatorilor, acasă sau la școală. Anul acesta, în contextul în care școlile au implementat soluții de învățare de la distanță via platforme online, capacitatea de a preda și de a învăța de oriunde a devenit crucială. Astfel, PCaaS a pus la dispoziția școlilor o metodă modernă de a folosi tehnologia atât în clasă, cât și acasă, în timpul pandemiei. Această abordare a rezolvat chestiunea restricțiilor bugetare, eliminând costurile și nevoile personalului asociate cu modele de lucru mai tradiționale; astfel, PCaaS amplifică abilitatea educatorilor de a oferi experiențe educaționale impecabile – indiferent ce se întâmplă.

Există servicii noi și inovatoare, gândite să simplifice transformările digitale, care permit o distribuție mai amplă și mai echitabilă a instrumentelor și resurselor conectate, pentru elevi de aproape și de departe, deci avem toate motivele să fim optimiști. Pe viitor, sunt programate reglaje și restructurări pentru a consolida progresul realizat deja și pentru a ne menține avântul în procesul de transformare digitală în educație.

Când elevii se vor întoarce la școală în septembrie, aceștia vor fi înarmați cu noi abilități și competențe digitale care se vor dovedi vitale în momentul în care elevii vor intra în câmpul muncii. Evoluțiile tehnologiile devin mai rapide și e normal să privim ultimul an ca pe un punct de pornire pentru un nou mod de a învăța. Având o mai bună direcție în prag de eră zettabyte, elevii, educatorii și instituțiile guvernamentale locale pot începe noul semestru cu mai multă încredere și mai multă siguranță.

 

 

[1] https://www.gov.uk/government/publications/department-for-education-outcome-delivery-plan/dfe-outcome-delivery-plan-2021-to-2022