Trei căi prin care putem controla paradoxul datelor

paradoxul datelor

Ce rost are colectarea datelor dacă afacerea dvs. nu este pregătită pentru a profita la maximum de acestea? Iată întrebarea cheie pe care trebuie să o ia în considerare managerii, potrivit unui studiu recent realizat la comanda Dell Technologies de către Forrester Consulting.

 

Studiul Paradoxul Datelor, rezultat din discuții cu peste 4.000 de decidenți importanți din peste 40 de zone din întreaga lume, sugerează că deși companiile înțeleg că datele sunt un combustibil vital pentru creștere, se luptă totodată să țină pasul cu provocării conceptului de afaceri „data-first, data anywhere”. Astfel, 70% dintre companii au raportat că adună date mai repede decât le pot folosi și, în consecință, 61% dintre echipele specializate sunt copleșite. Așadar, ce putem face pentru a transforma datele din povară în combustibil pentru creștere? Companiile pot începe prin a-și evalua stadiul transformării digitale în trei domenii: infrastructură, procesul de business, oamenii și cultura organizațională.

 

Infrastructura: Navigare în ecosistemul on-demand

 

Companiile își desfășoară activitatea într-un mediu on-demand mai dinamic decât oricând, însă multe dintre ele se bazează pe o infrastructură veche care nu este suficient de agilă sau suficient de adaptabilă pentru a face față noilor realități. În loc să gândească în termeni de necesități hardware, managerii IT ar trebui să lege rezultatele viitoare de cerințele de infrastructură digitală, concentrând discuția pe căi de alimentare a creșterii, mai degrabă decât pe costurile proiectului. Executivii IT ar trebui să stabilească un plan care să creeze un consens la nivelul întregii companii pentru o transformare digitală gestionabilă. Adoptarea acestei abordări bazate pe rezultate îi va ajuta, de asemenea, să rezolve problema silozurilor de date și să determine o mai bună exploatare a datelor.

 

Soluțiile As-a-service pot fi esențiale în această situație pentru că oferă o capacitate și o performanță scalabile. Companiile înțeleg aceste oportunități: 63% dintre respondenții studiului Paradoxul Datelor spun că soluțiile As-a-service ar permite firmelor să fie mai agile. Aceasta sugerează că mulți înțeleg cum aceste soluții îi pot ajuta să pivoteze rapid pentru a profita de noi oportunități și pentru a răspunde mai bine la schimbări. Această flexibilitate nu numai că reduce povara financiară a costurilor de infrastructură, ci permite, de asemenea, organizațiilor să adauge competențe și specializări pe măsură ce cresc și nevoile lor evoluează. Astfel, se reduce riscul fără a sacrifica capacități și fără a pierde controlul. Mai important, flexibilitatea As-a-service rezolvă acest paradox al datelor.

 

 

Procese: Accelerarea creșterii

 

Din perspectiva rezultatelor bazate pe infrastructură, companiile pot, de asemenea, să analizeze modul în care colectează și stochează datele pentru a debloca valorificarea acestora. Studiul Paradoxul Datelor a constatat că pentru 47% dintre executivii cu putere de decizie, calitatea insight-urilor necesare managementului a scăzut sau nu s-a modificat față de acum trei ani. Între timp, doar 21% au declarat că tratează datele drept capital – deși 66% susțin că afacerile lor sunt bazate pe date. Pe măsură ce centrul de greutate al datelor se schimbă într-un mediu din ce în ce mai distribuit, stabilirea proceselor corecte ne va ajuta să aflăm mai întâi răspunsul la întrebarea „de ce” înainte să luăm în considerare „ce” și „cum”.

Organizațiile ar trebui, de asemenea, să-și unifice silozurile de date pentru a extrage și a utiliza mai ușor insight-uri în timp real. În multe cazuri, diferite sectoare din companie utilizează aplicații diferite, iar această abordare neunitară, deconectată, face ca extragerea și partajarea datelor să fie lentă și costisitoare, în special după ce echipele își combină datele. În fapt, 73% dintre respondenții la studiul Paradoxul Datelor identifică fuziunile și achizițiile ca fiind cauza principală a existenței silozurilor de date în organizațiile lor.

 

O mai bună armonizare a infrastructurii și proceselor cu rezultatele afacerii va ajuta, de asemenea, echipa IT să se concentreze pe consilierea altor echipe cu privire la modalitățile de creștere folosind tehnologia. De exemplu, unul dintre clienții din sectorul bancar european al Dell a constatat că nu poate ține pasul cu numărul de cereri de proiecte de inovare. Construind o soluție de automatizare end-to-end, a eliminat complet departamentul IT din multe dintre operațiunile de infrastructură de zi cu zi și problema a fost eliminată. Abordarea a redus, de asemenea, și timpul necesar pentru alte operațiuni, de la săptămâni la ore. Acest lucru a însemnat că echipa IT s-ar putea concentra pe domenii strategice, cum sunt consultarea cu managementul în ceea ce privește armonizarea și monetizarea datelor, mai degrabă decât construirea și administrarea sistemelor.

 

Oameni și cultura organizațională

 

Studiul Paradoxul Datelor a constatat că pregătirea în domeniul competențele pentru era datelor a rămas în urmă. Pentru a obține confortul în zona competenței prelucrării datelor e necesar un echilibru fin între tehnologie și proces pe de o parte și cultura organizațională plus abilități de cealaltă parte. Cu toate acestea, 88% dintre respondenți susțin că afacerile lor neglijează unul sau ambele grupuri de elemente.

Integrarea culturii organizaționale și a comportamentelor adecvate la nivelul întregii companii este vitală pentru transformarea digitală. Această integrare necesită un mix corect între implicarea leadership-ului și abilitățile echipelor, astfel încât organizația să poată schimba fundamental percepția membrilor în privința datelor. Membrii organizației trebuie să ajungă să vadă valorificarea datelor ca pe un sport de echipă. Aceasta înseamnă a stimula angajații și echipele să inoveze pe baza datelor și să-și regândească structurile pentru a se asigura că sunt configurate într-un mod care să le permită să valorifice datele.

Cultivarea de noi abilități este, de asemenea, importantă, deoarece fără o echipă de entuziaști pricepuți în a trata datele drept capital, calitatea datelor devine discutabilă. Aproape jumătate (48%) dintre respondenți au spus că nivelul de cunoștințe al personalului lor a scăzut sau s-a menținut la același nivel ca acum trei ani – și nu reușesc să rezolve lipsa de competențe. Companiile trebuie să își dubleze eforturile pentru a construi o cultură a datelor în întreaga organizație.

 

În mod clar, paradoxul datelor nu este un subiect de care trebuie să se ocupe doar departamentul IT. Aceste schimbări trebuie să vină de la vârf și să cuprindă întreaga organizație, deoarece un lucru este sigur, acela că vor exista și mai multe date în viitor decât acum. Această dinamică se accelerează tot timpul, iar dacă oamenii nu se schimbă, abilitățile nu se schimbă, procesele nu se schimbă și infrastructura nu se schimbă, va fi ca și cum am încerca să direcționăm de zece ori mai multe mașini pe o autostradă fără a adăuga benzi suplimentare. Vom avea blocaje de date peste tot.