Studiu de caz #DellPentruEducatie: HTC Vive și soluțiile imersive de realitate virtuală

Banner 2

Deși realitatea virtuală este adesea asociată cu industria de gaming, domeniul de aplicabilitate al soluțiilor de VR se extinde de la an la. De la educație și colaborare la distanță, până la testare și prototipare, realitatea virtuală este o tehnologie din ce în ce mai accesibilă și devine un instrument inovator și creativ pentru profesioniști de pretutindeni. .  

Care sunt beneficiile VR pentru domeniul educațional? Experiențe de învățare mai bune și mai ancorate în realitate. 

Însă pentru ca soluțiile de realitate virtuală sau augumentată să fie puse în practică, este nevoie de folosirea unor instrumente specializate și performante, 

Prin componentele inovatoare și tehnologiile avansate pe care le integrează, stațiile de lucru Dell Precision reprezintă baza perfectă pentru crearea de conținut în realitate virtuală (VR). Optimizate pentru fluxurile de lucru VR și funcționarea 24/7, gama Dell Precision integrează reglarea automată a sistemului și asigură fiabilitate, viteză și manevrabilitate într-un mediu professional, educațional sau de cercetare. Știai că portofoliul Dell Ready for VR include primele stații de lucru mobile și All-in-One din lume, create special pentru VR? Integrate cu cea mai recentă familie de procesoare scalabile Intel® Xeon®, cu până la 28 de nuclee per procesor și grafică profesională de cea mai înaltă performanță, stațiile de lucru Precision Tower & Rack sunt folosite în universități de top pentru modelare matematică, analiză, dar și pentru predarea interactivă. 

 De exemplu, HTC Vive dezvoltă căști de VR care sunt ușor de utilizat atât în învățământul preuniversitar, cât și în lumea academică. pentru a atrage elevii și studenții cu conținut educațional prezentat într-o formă creativă și stimulantă, în sala de clasă sau la distanță. 

Care a fost provocarea? 

În timpul pandemiei, multe școli s-au orientat către școala online pentru a păstra distanțarea socială. Acest lucru i-a determinat pe administratori să investească în platforme pentru a permite învățarea la distanță sau pe cont propriu. 

La începutul acestui an, Universitatea Stanford și-a propus să schimbe modul în care se predă unul dintre cursurile sale. După un an de predare de la distanță din cauza pandemiei, prin intermediul platformelor video, profesorul Jeremey Bailenson a decis că vrea să „încerce ceva diferit și interesant” cu cursul său emblematic – „Oameni virtuali”. Cursul a început inițial în 2003, iar tehnologia virtuală a fost întotdeauna parte din ea. Cu toate acestea, el se întâmpla prin demonstrații în clasă, care nu au putut avea loc de la distanță. 

Care a fost soluția? 

Soluții de VR implementate de HTC Vive pe stații de lucru Precision s-au concretizat într-oplatformă ultra eficientă de e-learning. Astfel, cursanții VR au fost de 4 ori mai rapizi în clasă și cu 275% mai încrezători în aplicarea abilităților învățate. În plus, ei s-au simțit de 4 ori maimai conectați emoțional față de colegii lor, dar și mult mai bine concentrați la ceea ce se predă. 

Cursul de la Universitatea Stanford îi învață pe studenți în timp ce sunt complet cufundați în realitatea virtuală 

„În martie 2020, a trebuit să-mi decid programul de predare pentru anul universitar următor. De obicei predau „Oameni virtuali”, un curs pe care îl predau la Stanford din 2003, în fiecare toamnă. La vremea respectivă, nu exista nicio platformă care să fi oferit flexibilitatea și realismul care să se potrivească nevoilor noastre. Așa că am mutat cursul în vara anului 2021, cu speranța că o platformă VR în rețea va evolua suficient pentru mine pentru a preda cursul prin căști VR”, a declarat Jeremy Bailenson, profesor și coordonator al cursului „Oameni virtuali” de la Universitatea Stanford. 

Surse: 
Top 5 Virtual Reality Trends of 2022: The Future of VR (program-ace.com) 

Stanford University Metaverse | ENGAGE Metaverse Platform (engagevr.io) 

Dell Virtual Reality | Dell