În 2020, numărul de atacuri malițioase semnificative împotriva sectoarelor critice din Europa aproape s-a dublat comparativ cu anii anteriori, având ecou în ecosistemele digitale și punând presiune pe managerii IT din toată lumea. Pe măsură ce se extinde suprafața vulnerabilă la atacuri, crește și numărul atacurilor. Atacurile se transformă, devin sofisticate și țin pasul cu evoluția soluțiilor de securitate cibernetică. Pare un joc de-a prinselea cibernetic, dar nu trebuie să fie așa, iar partenerii de distribuție joacă un rol important în asigurarea rezilienței și încrederii necesare pentru transformările digitale sigure.
În timp ce Uniunea Europeană se mobilizează să trateze în mod colectiv atacurile serioase, cu ajutorul unei echipe dedicate de experți cibernetici, trimise în țara respectivă, în sectorul privat, furnizorii IT și partenerii de distribuție trebuie să colaboreze pentru a îmbunătăți comunicarea referitoare la soluțiile de securitate cibernetică și la natura holistică a strategiilor de securitate cibernetică. Clienții au nevoie de încurajare dat fiind faptul că mulți dintre ei sunt copleșiți de dimensiunea, urgența și importanța fundamentală a chestiunii de securitate cibernetică. Știm că, pentru a obține un avantaj competitiv în era zettabyte, în care ritmul revoluției tehnologice crește, clienții au nevoie de încredere în sine pentru a inova – iar la baza încrederii lor se află strategiile de securitate cibernetică pe care pot baza.
Nu vorbim doar despre încrederea în soluții de securitate. Vorbim despre încrederea în serviciile de consultanță pe baza cărora se achiziționează aceste soluții și despre capacitatea partenerilor de distribuție să depună eforturile necesare, să creeze confort datorită expertizei lor în securitatea cibernetică. Miza este uriașă, așa că haideți să explorăm puțin ce presupune încrederea în securitatea cibernetică. Numărul atacurilor cibernetice continuă să crească exponențial în perioada post-pandemie, așa că e timpul să rafinăm, să ne reamintim și să actualizăm strategiile de securitate, ducându-le la un nivel la care se poate ajunge doar având încredere. Dell Technologies scoate în evidență cei cinci piloni de care ar trebui să ținem cont atunci când discutăm despre siguranță cibernetică.
Cei cinci piloni ai încrederii
- Conectarea stă la baza oricărei relații, dar clienții capătă încredere în canalul de distribuție, dacă primesc mai mult decât ce li se prezintă în ședințele de vânzări. Pentru a construi relații autentice și pline de grijă, trebuie să analizăm în mod proactiv provocările de securitate cibernetică ale fiecărui client, înțelegându-i domeniul de activitate și arătând empatie față de frustrările sale umane, în primul rând.
- Circumspecția este o valoare relevantă în mod deosebit pentru sectorul securității cibernetice – clienții vor să știe că riscurile pe care le impun afacerile lor sunt luate în serios. Comunicarea bazată pe empatie pragmatică, abordarea holistică a planificării strategice și tratarea proactivă a elementelor complexe ce țin de securitatea cibernetică contribuie masiv la construirea unei relații bazate pe încredere în domeniul soluțiilor de securitate cibernetică, alături de educarea clienților în privința securității cibernetice.
- Consecvența este fundamentală. E un concept perimat, dar atât de relevant în privința securității cibernetice. Pentru a câștiga încrederea clienților, pe măsură ce provocările evoluează în pas cu noile tehnologii digitale, structuri de business și oportunități, e nevoie de soluții concentrate pe viitor și de strategii care țin pasul cu securitatea cibernetică, indiferent ce se întâmplă. Comunicarea constantă, suportul și consultanța alimentează încrederea pentru a realiza transformări sigure și de impact.
- Curajul este ingredientul-cheie pentru schimbare, iar toți clienții trebuie să fie pregătiți pentru evoluția strategiilor cibernetice pe care le implementează, astfel încât să fie cu un pas înaintea autorilor de atacuri malițioase. Partenerii de distribuție care inspiră forță în fața acestor provocări, care dau dovadă de gândire curajoasă și inovatoare, precum și soluțiile cibernetice susțin curajul de care au nevoie clienții pentru a face transformările digitale necesare pentru a rămâne competitivi, în condiții de siguranță. În acest punct, serviciile de consultanță expertă, oferite cu convingere, sunt esențiale.
- Devotamentul față de clienți, ceea ce presupune asigurarea continuă de suport și consultanță, este important în condițiile în care mulți clienți se află pe un teren nou, în care se modifică peisajul securității cibernetice. Serviciile de consultanță constante și proactive, care depășesc punctele de vânzare, sunt fundamentale. Devotamentul acesta se împarte între ecosistem, aplicarea securității cibernetice la fiecare nivel și crearea unei abordări de securitate pentru toate soluțiile digitale.
Partenerii de distribuție se află esențialmente în prima linie a securității cibernetice, asigurându-se că strategiilor clienților sunt adaptate în funcție de obiective și că se transmit cunoștințele necesare către forța de muncă. Prin natura sa, securitatea cibernetice va fi mereu un efort colectiv, care necesită schimbări de comportament în organizații, conștientizare la fiecare nivel și implementarea strategiilor cibernetice critice. Ingredientul-cheie pentru a face față provocărilor de securitate este încrederea.
Partenerii de distribuție care dau dovadă de expertiză în întreaga sferă tehnologică, de la centrele de date, până la dispozitivele utilizatorilor, susținută de abilități cibernetice și capacități de top în domeniul cibernetic, de încredere digitală și transformare IT vor conduce cursa. Accentul pe cercetare și dezvoltare continue în aria cibernetică, securitatea digitală și încrederea vor demonstra angajamentul față de securitatea cibernetică a clientului, alături de întinderea și profunzimea sistemului extins de parteneri, care profită de inovațiile cibernetice de ultimă oră.
Aceste elemente utilizate împreună, pilonii de încredere într-o doză sănătoasă și o rețea de talie mondială de informații cu privire la amenințări, bazată pe tehnologii de machine learning și deep learning, ajută clienții să capete încredere în securitatea cibernetică. Doar așa se pot valorifica pe deplin oportunitățile digitale, se poate obține un avantaj competitiv, iar relația cu clienții este impecabilă.